27 June 2013

Laporan Nadwah Kepemimpinan Islam Sekolah Berasrama Penuh 2013

بسم الله الرحمن الرحيم

Credit to: Shawl Inc. Studio :https://www.facebook.com/ShawlStudio

Alhamdulillah, segala puji bagi Allahu Jalla Wa Ala ,
Tuhan yang berhak menerima segala pujian dan kepada Dialah kembalinya segala pujian .
Salam dan selawat pembuka bicara kepada junjungan mulia , Muhammad S.A.W. serta kepada sekalian ahli keluarganya , sahabatnya dan seterusnya kepada mereka yang mengikutinya dan meneruskan legasi rantaian dakwah dan tarbiyyah dalam mendidik ummah dan akhirnya tersemat Islam sebagai suatu cara hidup dan personaliti yang unik  dan berjaya membentuk akidah yang tertunjang kuat dalam hati dan sanubari kita . Insha Allah !

Alhamdulillah , Nadwah Kepemimpinan Islam peringkat Sekolah Berasrama Penuh kali ke -33 telah berjaya dijalankan secara rasminya oleh semua peserta daripada lebih dari 60 buah SBP seluruh Malaysia. Nadwah Kepemimpinan Islam yang lebih manis dikenali sebagai NKI ini telah berjaya diadakan dan diselenggara oleh pihak Kolej Islam Sultan Alam Shah dengan kerjasama Badan Dakwah Dan Rohani KISAS . Ribuan terima kasih dan penghargaan diucapkan kepada semua ahli jawatankuasa , urusetia dan fasilitator-fasilitator yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam menjayakan program NKI empat hari dan tiga malam ini. Mudah-mudahan segala usaha dan pengorbanan yang dilakukan diberkati oleh Allah S.W.T.


Nadwah ini merupakan acara tahunan bagi SBP dan bertemakan 'Sirih Pulang ke Gagang' , setelah hampir sepuluh tahun , akhirnya nadwah untuk kali yang ke-33 nya berjaya diadakan di Kolej Islam Sultan Alam Shah dan nadwah tahun ini diisi dengan pelbagai aktiviti menarik antaranya Praktikal Solat Khauf ,

Credit to: Shawl Inc. Studio :https://www.facebook.com/ShawlStudio

Praktikal Halal-Food (Sembelihan), Survival , Forum Spontan, Dakwah di I-City


 dan lain-lain aktiviti. Tujuan aktiviti-aktiviti ini adalah untuk menyediakan para peserta Nadwah Kepemimpinan Islam (NKI) untuk bersedia fizikal dan mental untuk menghadapi realiti medan dakwah yang akan mereka tempuhi sebagai para pemimpin untuk badan dakwah sekolah masing-masing. Mudah-mudahan usaha yang sedikit dan pendedahan yang diberikan sedikit sebanyak memberikan bantuan dan persiapan pada da'ie-da'ie muda ini untuk bersedia dan turun ke medan dakwah sebagai seorang yang bersedia sepenuhnya.

Berikut merupakan page NKI SBP untuk urusan NKI yang masih tertangguh :

NKI SBP 2013

Video NKI :


Disediakan oleh : Kopiah Media Studio

Gambar-gambar Nadwah boleh dilihat di sini

Insha Allah .

Yang melaporkan :
BITAN

 

Subscribe to Badar KISAS

Contact us

Email us: badarkisas@gmail.com

Penaung