28 June 2009

WikiIslam-Ensiklopedia Memusuhi Islam


Islam terus menjadi sasaran media kuffar untuk di permainkan dengan harapan pandangan umum terhadap Islam dan Ummat terus buruk dengan pelbagai sterotype yang telah di pamerkan oleh mereka. Di kalangan kaum Muslimin mungkin ramai yang tidak pernah mendengar tentang laman ini www.WikiIslam.com yang mengandungi content penuh dengan penipuan dan pemalsuan terhadap ajaran dan sejarah Islam yang menjadi salah satu sumber rujukan umum terutamanya mereka yang selesa berbahasa Inggeris.

WikiIslam mempunyai sejarah penubuhan yang tersendiri. Ia berasal daripada seorang yang murtad daripada Islam berasal dari Iran yang tidak taat kepada Allah dan Rasul dan menetap di Kanada. Pendiri laman ini berakar umbi daripada Faith Freedom International pada September 2006 yang mengklaim diri mereka sebagai pergerakan ex-Muslim yang kuatir terhadap peningkatan ancaman Islam terhadap dunia.

Ternyata laman ini di dalangi oleh kaum kuffar yang bencikan Islam kerana nyata tertulis dalam laman FAQ WikiIslam ini laman in bertujuan untuk membantu Muslim meninggalkan Islam dengan menyediakan maklumat yang tidak benar terhadap Islam.

Jika di lihat dengan lebih detail terhadap puluhan artikel yang tersedia di sana, sesungguhnya ia mengumpulkan bahan-bahan yang negatif atau secara mudah, Islamophobia. Kesannya para pembaca yang tidak kritis dan memiliki sumber maklumat yang cetek, akan nampak gambaran bahwa umat Islam adalah umat yang bebal, ganas, terkebelakang dan bodoh. Tambahan lagi, hadir info-info dari laman seperti MEMRI yang merupakan alat propaganda Yahudi untuk menipu mata masyarakat nampak perancangan dan kesan kezaliman yang telah mereka lakukan.

Tidak jarang terdapat artikel ataupun definisi dari satu istilah Islami yang mengejutkan terdapat dalam situs tersebut. Yang sangat mengejutkan adalah pada halaman utama dari WikiIslam ditunjukkan sebuah kartun nabi Muhammad dari harian Denmark. Tidak hanya itu, cobalah masukkan satu kata kunci dalam mesin pencari (search engine) WikiIslam tentang Allah, maka muncullah definisi mengejutkan yang akan membuat telinga kebanyakan Muslim geram atas kontroversi yang disebutkan dalam definisi tersebut. Disebutkan bahwa “Menurut Muslim, Allah merupakan Pencipta dari jagad Raya. Allah tidak berarti ‘Tuhan tetapi lebih kepada ‘Pencipta Jagad Raya’ dan hal ini merupakan tanda dari asal muasal musyrik Islam. Pada era sebelum Islam, Allah merupakan pencipta tertinggi, dewa dari orang-orang Arab. Kata Allah pada awalnya merupakan nama dari sebuah dewa bulan yang tinggal dalam sebuah batu yang terletak di Ka’bah. Allah juga merupakan Tuhan Bulan diantara tuhan-tuhan yang mereka percaya.”
Menurut sebuah penelitian pada 2002 oleh profesor jonathan Zittrain dan Benjamin Edelman dari Universitas Harvard, Saudi Arabia telah melarang situs tersebut. The Public Interest Registry (layanan Pendaftaran Kepentingan Publik) yang digunakan oleh semua domain.org, dan Alexa.com menyatakan bahwa laman FFI bertempat di Bellevue, Washington USA. Rangking lalu lintas untuk organisasi tersebut mengalami naik turun sejak didirikan pada Juni 2001. menurut Site Meter, FFI telah memiliki lebih dari 25 juta pengunjung sejak didirikan, menerima kira-kira 10.000 pengunjung setiap hari sekitar satu juta halaman ditonton setiap bulan.
Justru ini merupakan antara ancaman terhadap kaum Muslimin. Sememangnya Allah telah berfirman di dalam Al-Quran menyebut tentang angkara Yahudi dan Nasara yang sering merencanakan makar jahat terhadap Islam dan Ummatnya.

"Tidak akan redho si Yahudi dan Nasara hinggakan kita mengikut millah mereka" Al-Baqarah 2:120.

Kini tinggal usaha daripada kaum Muslimin pula untuk menggunakan segala sarana yang ada untuk berdakwah dan cuba untuk menarik seramai mungkin manusia ke arah Islam. Jika kaum kuffar bersungguh, apatah lagi kita kaum Muslimin, ummat yang di muliakan Allah, wajib kita lipatkali gandakan usaha kita untuk memerangai makar-makar jahat mereka.
Wallahua'lam

0 kesannya:

Post a Comment

 

Subscribe to Badar KISAS

Contact us

Email us: badarkisas@gmail.com

Penaung